بازگشایی نمادها به کجا رسید؟

21:58 - 1400/01/17
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کوچ توقف بلندمدت نمادها از بازار سرمایه خبر داد.

توقف و بازگشایی نمادها

اگر چه مقوله اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به توقف و بازگشایی نمادها همچنان به سرانجام نرسیده اما به گفته مدیران بورسی این موضوع وارد فاز عملیاتی شده و در آینده نه چندان دور شاهد اجرای آن‌ها خواهیم بود.

شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص در گفت‌وگو با «سنا» می‌گوید: اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به توقف و بازگشایی نمادها سه دستورالعمل در بورس تهران و سه دستورالعمل در فرابورس را در بر می‌گیرد، فاز عملیاتی آن انجام شده و ظرف یکی دو ماه آینده اجرا می‌شود.

نظارت دقیق بر صندوق تثبیت

محمدی البته در خصوص موضوع‌های دیگری نیز صحبت می‌کند. وی در خصوص صندوق تثبیت بازار سرمایه که برای ریسک‌های سیستمی و فرادستگاهی طراحی شده است می‌گوید: این صندوق با ضوابطی که هیات وزیران تصویب کرده و مصوبه‌ای نیز در این زمینه به تصویب هیات امنای صندوق رسیده است، اداره می‌شود.

ممنوعیت نرخ‌های غیرمعقول صندوق‌ها

دبیر شورای‌عالی بورس همچنین در خصوص نرخ‌های غیرمعقول صندوق‌ها که یکی از موضوع‌های مورد بحث در این روزها شده نیز عنوان کرد: اقدام دیگر در حوزه صندوق‌ها این بود که تضمین و پیش بینی نرخ‌های غیرمعقول ممنوع شد و صندوق‌ها در حال حاضر پیش‌بینی‌هایی بین 15 تا 17 درصد کرده و هیچ تضمینی را ارائه نمی‌کنند. در حال حاضر بانک‌ها دیگر حق ندارند که یونیت صندوق را صادر کنند و فقط روی پلتفرم صندوق‌ها قابل قبول است.