کاهش قیمت انواع پلی‌اتیلن در هفته اخیر

21:46 - 1400/01/17
در هفته ای که گذشت معاملات کم رمقی را در بازار پلی اتیلن ها شاهد بودیم و انواع مختلف این محصول در بازارهای آسیایی با افت قیمت مواجه شدند.

پلاتس: در بازار پلی اتیلن سبک تقاضا در این هفته کمی کاهش یافت و همین امر نیز به افت قیمت انجامید. میزان موجودی پلی اتیلن سبک در بنادر چین به حدود 400 هزار تن افزایش یافته و همین امر نیز میل به خرید را در میان فعالان بازار کاهش داده است. در عین حال قرار است در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2018 میلادی ظرفیت جدیدی به میزان 2/5 میلیون وارد چرخه تولید پلی اتیلن سبک شود که این امر نیز چشم انداز قیمت را تیره کرده است.

همچنین در بازار پلی اتیلن سبک خطی شاهد کاهش حجم خرید با نزدیک شدن به پایان سال میلادی بودیم امری که به افت قیمت این محصول منجر شد. در عین جال پلی اتیلن سنگین نیز با وضعیت مشابهی مواجه بود و قیمت این محصول نیز پس رشد در هفته های متوالی سرانجام به محدوده منفی خزید. با این وجود فعالان  کماکان تز کمبود عرضه پلی اتیلن سنگین به ویژه از سوی ایران در بازار خبر می دهند  و  معتقدند که افت تقاضا در اواخر سال منجر به کاهش قیمت شده و احتمال بازگشت قیمت این محصول به مدار صعود وجود دارد.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1240 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1250 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده کاهش 10 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1170دلار رسید که این رقم نشان دهنده افت 10 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول با کاهشی 10 دلاری در  در سطح 1190 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1290 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 10 دلار ارزان شد و به 1290 دلار رسید.