رونق معاملات انواع پلی‌اتیلن در آسیا

21:30 - 1400/01/17
بازار پلی اتیلن معاملات نسبتا پر رونقی را در هفته اخیر تجربه کرد و انواع مختلف این محصول با رشد قیمت به معاملات هفتگی پایان دادند.

پلاتس: در بازار نقدی پلی اتیلن سبک میزان تقاضا در این هفته کمی بهبود یافت و همین امر نیز منجر به رشد قیمت محدود این محصول شد. فعالان بازار همچنین از عرضه نشدن برخی از محموله ها از سوی فروشندگان به تبع پیش بینی افزایش قیمت در هفته های آینده خبر داده اند.

در بازار پلی اتیلن سبک خطی نیز به علت کمبود عرضه این محصول شاهد رشد قیمت در مناطق محتلف بودیم. برخی از تولیدکنندگان پلی اتیلن به ویژه در چین به علت منفی بودن حاشیه سود تولیدی ترجیح داده اند تا وارد فاز تعمیر و نگهداری در دوره کنونی شوند امری که عرضه را در این هفته ها محدود کرده است.

در این میان کاهش بیش از پیش سطح ذخایر پلی اتیلن سنگین در چین منجر به تداوم صعود قیمت این محصول شده است. به تبع تاخیر در ارسال برخی محموله های صادراتی به بازار چین به ویژه از سوی ایران ، سطح موجودی انبار پلی اتیلن سنگین  این هفته بیش از پیش پایین آمد.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 5 دلاری در سطح 1250 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1270 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده افزایش 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1180 دلار رسید که این رقم نشان افزایشی 10 دلاری در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول با افزایشی به همین میزان در در سطح 1200 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1300 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 20 دلار گران شد و در سطح 1300 دلار قرار گرفت.