فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران به عراق می‌روند؟

21:28 - 1400/01/17
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اقدامات برای افتتاح ۵۰ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق خبر داد.

عرضه کالای تولید شده به صورت گسترده از مزایای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. این در حالی است که بر مبنای برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خرده فروشی از 10 درصد فعلی باید به ۲۰ درصد برسد.

اهمیت موضوع توزیع و عرصه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حالی در اقتصاد ما کم‌کم در حال درک است که برنامه حضور در کشورهای همسایه نیز مورد توجه برندهای ایرانی است. مقابل برندهای بورسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون رفاه، حال افق کوروش به عنوان یکی از فروشگاه‌های تازه تاسیس و غیربورسی به دنبال حضور جدی در عراق است که به گفته مسئولان اجرای این پروژه باعث آسان‌سازی و ایجاد فضایی برای حضور محصول‌های ایرانی در بازارهای صادراتی هدف خواهد شد.

در همین حال امیرخسرو فخریان؛ مدیرعامل فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش در گفت‌وگو با «ایبِنا» علاوه بر عراق از بررسی ایجاد شعب فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای ایرانی در دیگر کشورهای همسایه خبر داد.

برای ایجاد هر متر مربع فروشگاه زنجیره‌ای به طور میانگین نیاز به ۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری وجود دارد. این در حالی است که فضای فروشگاه‌های زنجیره‌ای که عضو اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، در حال حاضر یک میلیون متر مربع است.