معاملات مبهم در بازار انواع پلی‌اتیلن

21:14 - 1400/01/17
بازار پلی اتیلن روندی مبهمی را در هفته اخیر تجربه کرد و با وجود افت قیمت پلی اتیلن سبک و سبک خطی در بیشتر مناطق آسیا، پلی اتیلن سنگین سیری رو به رشد را پشت سرگذاشت.

پلاتس: وفور عرضه در بازار پلی اتیلن سبک و سبک خطی در کنار تقاضای نه چندان مناسب برای این محصولات در هفته اخیر منجر به افت قیمت در مناطق مختلف آسیا شد. در حال حاضر عرضه قابل ملاحظه‌ای در بازارهای آسیایی وجود دارد و همین امر نیز بازار در وضعیت مازاد عرضه قرار داده است.

در عین حال انتشار خبر آغاز به کار سایت 450 هزار تنی پلی اتیلن سبک خطی شرکت Ningdong  چین در فصل ابتدایی سال 2018 نیز بر قیمت این محصول در هفته اخیر فشار وارد کرد.

در این میان پلی اتیلن سنگن با تقاضای خوبی همانند هفته‌های گذشته مواجه بود و این امر در کنار افت سطح ذخایر این محصول به رشد قیمت در بازارهای مختلف آسیایی دامن زد. به تبع بهبود تقاضا، قیمت پلی اتیلن سنگین این هفته در بازار کالایی دالیان با رشدی 140 یوانی مواجه شد که این امر بر بازار نقدی نیز تاثیرگذاشت.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 5 دلاری در سطح 1245 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1265 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده افزایش 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1170 دلار رسید که این رقم نشان افتی 20 دلاری در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول با کاهشی 10 دلاری در در سطح 1190 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1280 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 20 دلار گران شد و در 1280 دلار قرار گرفت.