متال بولتن آینده بازار مس را ارزیابی کرد

چرخش نگاه‌ها به فلز سرخ

21:05 - 1400/01/17
متال بولتن در گزارش ماهانه خود با وجود تاکید بر بهبود وضعیت بازار مس، معتقد است جهش اخیر قیمت‌ها بیش از اندازه بوده و پیش‌بینی کرده که قیمت‌ها باید به نیمه پایینی کانال 5000 دلاری در شرایط کنونی می‌رسند و در ادامه روندمثبت خود را در سال 2017 ادامه می‌دهند.

گروه تحقیقاتی متال بولتن (MBR) از مدتی قبل معتقد بود که مس نیازمند یک روند مثبت در کوتاه‌مدت است. در گزارش‌های ماه‌های قبل MBR تحلیل کرده بود که فضای بازار مس در حال بهبود و نگرانی‌های مربوط به مازاد عرضه و ضعف تقاضای چین کاهش یافته است. با وجود اشاره به این سیگنال‌های مثبت، آنچه موجب اجماع بازار روی بهبود روند مس شد بحث‌هایی بود که در «هفته بورس فلزات لندن (LME Week)» انجام شد. جایی که با اجماع صورت گرفته نگاه خرسی (انتظار کاهش قیمت) را به گاوی (انتظار افزایش قیمت) تغییر داد و باعث خیز قیمت‌ها در ماه گذشته شد.

به این ترتیب و با توجه به انتخاب غیرمنتظره ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، قیمت‌ها از 4600 دلار به ازای هر تن ماه اکتبر توانست سطح 6000 دلاری را نیز در ماه نوامبر (ماه گذشته) تجربه کند (ترامپ قصد دارد زیرساخت‌ها را در آمریکا توسعه دهد). با این حال، MBR معتقد است جهش قیمت‌ها به سطوح کنونی بیش از اندازه بوده و بحث مربوط به زیرساخت‌های آمریکا نیز هیجانی و خام است. بنابراین، تحلیل‌گران متال بولتن انتظار دارند قیمت‌ها به نیمه پایینی کانال 5000 دلاری در شرایط کنونی برسند و روند مثبت خود را در سال 2017 ادامه دهند.