رشد قیمت انواع پلی‌اتیلن در هفته اخیر

20:44 - 1400/01/17
معاملات انواع پلی اتیلن در بازارهای آسیایی در هفته ای که گذشت نسبتا ر رونق پیگیری شد و انواع مختلف این محصول با رشد قیمت مواجه شد. رشد قیمت در بازار داخلی چین اصلی تریندلیل تحریک قیمت های وارداتی به حساب می آید

قیمت انواع پلی اتیلن در بازارهای نقدی و آتی چین در این هفته افزایش یافت و همین امر نیز از رشد قیمت ها در بازار وارداتی حمایت کرد. در بازار کالایی دالیان  هر تن پلی اتیلن سبک خطی با رشدی 345 یوانی به 9880 یوان رسید. در پی این امر قیمت در بازار داخلی چین نیز با افزایشی 350 یوانی  در سطح 9800 یوان قرار گرفت. همچنین پلی اتیلن سبک  در قراردادهای تحویل درب کارخانه در داخل چین 50 یوان گران شد و به 10350رسید.

فعالان بازار رشد قیمت های نقدی را فراتر از عوامل بنیادی بازار ارزیابی کرده و این روند را بیشتر ناشی تاثیر فعالیت های سوداگرانه در معاملات آتی می دانند.

در این میان رشد قیمت پلی اتیلن سنگین را می توان در بهبود تقاضای این محصول در بازار چین جستجو کرد. در عین حال کاهش میزان موجودی انبار تولیدکنندگان این محصول در چین نیز در حمایت از افزایش قیمت ها نقش آفرین بوده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1250 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1270 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده افزایش 10 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1190 دلار رسید که این رقم نشان دهنده افزایشی 20 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول با رشدی مشابه در  در سطح 1210 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1250 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز این محول 25 دلار گران شد و به 1270 دلار رسید.