نقشه قراردادها در معدنی‌ها

20:42 - 1400/01/17
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قراردادهایی با بانک‌های اروپایی و آسیایی به منظور جذب سرمایه‌گذاری در بخش معدن خبر داد.

ایران در حالی توافقنامه‌هایی در حوزه معدنی را با کره جنوبی، دانمارک و اتریش امضا کرد که به گفته مهدی کرباسیان که با خبرگزاری «صداوسیما» ‌صحبت کرده، علاوه بر امضای قراردادهایی با بانک‌های اروپایی و آسیایی در حال توافق با کشورهای دیگری همچون آلمان است.

این در حالی است که ایران درصدد جذب۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال ۲۰۲۵ است. ایمیدرو در قالب برنامه‌های توسعه قصد دارد ظرفیت تولید آلومینیوم را از ۴۵۰ هزار تن به سالانه ۱.۵ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ برساند که برای رسیدن به این هدف، نیازمند تامین منابع بوکسیت از خارج است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره نیز می‌گوید: ایران درحال مذاکره با تولیدکنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل است و تا دو ماه آینده با شریک گینه‌ای خودSBDT در مناقصه بین‌المللی بوکسیت شرکت می‌کند. ایمیدرو، به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار SBDT سهم ۵۱ درصدی دارد. توسعه معدن از زمان تمدید توافقنامه ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۵ سرعت یافت.

ایران البته در حال مذاکره با شرکت‌های استرالیایی، برزیلی و دیگر شرکت‌های گینه ای و دومینیکن در این خصوص است.