تضعیف قیمت پلی‌اتیلن در آسیا

20:24 - 1400/01/17
در پی افت قیمت پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در بازارهای داخلی چین، این محصولات در بازارهای وارداتی آسیا روندی رو به افول را تجربه کردند اما پلی اتیلن سنگین توانست به  لطف کاهش سطح ذخایر توانست وضعیتی باثبات را تجربه کند.

پلاتس: قیمت پلی اتیلن سیبک خطی در بازار کالایی دالیان این هفته با افتی 300 یوانی به 9525 یوان رسید. افت قیمت در بازار آتی منجر به کاهش قیمت این محصول در بازار نقدی چین به همین میزان شد و قیمت در این بازار به 9450 یوان رسید. به تبع این امر قیمت در بازار وارداتی نیز سیری رو به افول را تجربه کرد.

بازار پلی اتیلن سبک نیز به تبعیت از بازار سبک خطی زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول در معاملات نقدی کاهش یافت. فعالان بازار از احتمال کاهش تقاضا در ماه های پیش رو به تبع افزایش بیش از پیش سختگیری های دولت چین بر روی صنایع آلاینده پایین دستی  خبر می دهند و همین امر نیز چشم انداز تقاضا را کدر کرده است.

در این میان به تبع کاهش موجودی انبار پلی اتیلن سنیگن در بازارهای چین، این محصول از سیر نزولی قیمت در هفته اخیر در امان ماند.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 15 دلاری در سطح 1240 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1260 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده افت 15 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1170 دلار رسید که این رقم نشان دهنده کاهش 20 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 20  دلار ارزان شد و در سطح 1190 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با بدون تغییری ملموس در سطح 1240 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت به 1245 دلار رسید.