تعرفه واردات بیسکویت و شکلات ایران

20:23 - 1400/01/17
کشورهای اوراسیا شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تعرفه وارداتی محصول‌های بیسکویت و شکلات ایرانی به این کشورها را به صفر رساندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، مجتبی خسروتاج؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین جلسه میز صادرات شیرینی و شکلات با تایید این مطلب که اوراسیا تعرفه واردات بیسکویت و شکلات ایران را صفر کرد، تصریح کرد: ورود موقت مواد اولیه بویژه شکر، استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان و حمل و نقل دریایی برای بازارهای بالقوه مانند عمان از موانع تولید و صادرات محصول‌های شیرینی و شکلات است.

در این نشست مقرر شد بخش خصوصی با همکاری انجمن صنفی صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات درخواست‌های خود را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کند تا در کمیته کارشناسی شورای‌عالی صادرات برای تسهیل ورود موقت مواد اولیه، اقدام لازم صورت پذیرد.

ارزش صادرات سالیانه شیرینی و شکلات تا 600 میلیون دلار برآورد می شود که با برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت‌های خالی، تسهیل ورود موقت مواد اولیه و همچنین انعقاد توافقنامه‌های تجارت ترجیحی با بازارهای هدف می‌توان به هدف یک میلیارد دلار صادرات در سال رسید.