زمان اجرای دستورالعمل بازگشایی نماد

20:11 - 1400/01/17
سازمان بورس برای بازگشایی ۳۰ نماد متوقف، سه روش را مدنظر قرار دارد که قرار است به زودی نهایی شود. به گفته مقام‌های مسئول دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها هم در دو هفته آینده اجرایی خواهد شد.

در حالی نماد چند شرکت بورسی و فرابورسی همچون بانک‌های صادرات و پارسیان و پاسارگاد، از مدت‌ها پیش بسته مانده که طبق اعلام شاپور محمدی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار قرار است نماد 30 شرکت متوقف به زودی با شروطی خاص بازگشایی شود.

هر چند دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها به بورس تهران و فرابورس ابلاغ شده اما تاکنون اجرایی نشده که ناشی از لزوم آمادگی بورس‌ها بوده ولی قرار است این دستورالعمل از دو هفته آینده اجرایی شود. بورس برای بازگشایی نمادهای متوقف حداقل 3 روش را مدنظر قرار داده که قرار است توسط هیات مدیره سازمان بورس نهایی و سپس اجرایی شود.

این سه رویه شامل بازگشایی برخی نمادها طبق دستورالعمل فعلی ، بازگشایی دسته‌ایی دیگر از نمادها با شفاف‌سازی سازمان بورس و در نهایت حذف و انتقال چند شرکت دیگر به بازار پایه (ج) فرابورس است.

هیات مدیره سازمان بورس در روزهای آینده در مورد نحوه بازگشایی نمادهای متوقف تصمیم‌گیری می‌کند در آینده‌ایی نزدیک و با اجرایی شدن دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها، همه نمادهای متوقف باز شود. با این اوصاف باید منتظر نتیجه جلسه هیات مدیره سازمان بورس و نهایی شدن روش‌ها و شروط بازگشایی نمادها بود.