رونق معاملات پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

20:09 - 1400/01/17
معاملات انواع پلی اتیلن در بازارهای وارداتی آسیا این هفته پر رونق پیگیری شد و کاهش ذخایر این محصولات در بازار چین از رشد قیمت ها  حمایت کرد.

پلاتس: فعالان بازار محصولات پتروشیمی از کاهش سطح ذخایر پلی اتیلن سبک چین در هفته اخیر خبر می دهند امری که از رشد قیمت این محصول حمایت مناسبی را به عمل آورد. همین وضعیت نیز در بازار پلی اتیلن سبک خطی شاهد بودیم . تقاضا برای این محصول در هفته اخیر رشد مطلوبی را تجربه کرد.

در بازار پلی اتیلن سنگین نیز شاهد روند  نزولی ذخایر این محصول بودیم امری که در کنار بهبود تقاضا به رشد قیمت ملموس این محصول در بازار داخلی و وارداتی چین انجامید. کاهش سطح ذخایر پس از آن اتفاق افتاد که به تبع توفان های موسمی اخیر در ایالات متحده، میزان عرضه از سوی این کشور به بازارهای آسیایی کاهش یافته است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1255 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1275 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده رشد 10 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1190 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 10 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز این محصول 10  دلار گران شد و در سطح 1210 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 30 دلاری در سطح 1240 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت 15 دلار بالا رفت و به 1245 دلار رسید.