پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری "امین یکم فردا"

20:03 - 1400/01/17
پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری "امین یکم فردا" در اوراق با درآمد ثابت از فردا آغازمی‌شود.

مدیردارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امین در گفت و گویی با اعلام این مطلب گفت: پذیره نویسی این صندوق که از دوم آذر ماه با نماد "امین یکم"در فهرست نرخهای بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس درج شده بود از امروز تا روز چهارشنبه به مدت پنج روز کاری ادامه خواهد داشت.

عزت صیاد نیا طیبی افزود: صندوق مذکور نخستین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت و قابلیت تقسیم سود ماهانه در بازار سرمایه ایران است. به گفته وی، این امکان باعث می‌شود اشخاص حقیقی و حقوقی که به سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود در مقاطع ماهانه نیاز دارند به نسبت به صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت فعلی استقبال بهتری نشان دهند و بازدهی موثر بالاتری به دلیل امکان سرمایه‌گذاری مجدد دریافت کنند.

وی افزود: با نگاه به ابزارهای فعلی موجود در بازار سرمایه ایران می‌توان ادعا کرد که این صندوق به دلیل داشتن رکن بازارگردان، عدم بسته شدن نماد در عمر نامحدود صندوق و پرداخت سود دوره‌ای یکی از نقد شونده‌ترین ابزارهای موجود در بازار سرمایه خواهد بود و سرمایه‌گذاران علاوه بر دریافت بازدهی روزشمار حداقل 20درصد، هیچ نگرانی از بابت نقد شدن دارایی خود در موقع نیاز نخواهند داشت.