« فایرا » در لیست عرضه خصوصی‌سازی

19:53 - 1400/01/17
در حالی که در برنامه جدید واگذاری سازمان خصوصی‌سازی اسم 4 شرکت به چشم می‌خورد که قرار است 19 درصد سهام آلومينيوم ايران به قيمت پايه هر سهم 213 تومان در بورس اوراق بهادار عرضه شود.

سازمان خصوصی‌سازی در لیست واگذاری خود همچنان عرضه سهام 4 شرکت حمل‎‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس، فولاد خوزستان، نورد و لوله اهواز و آلومینیوم ایران را در دستور کار دارد اما تنها زمان واگذاری بلوک فولاد خوزستان اعلام شده و زمان دیگر واگذاری‌ها نامشخص است. پیش از این سازمان خصوصی‌سازی نتایج عرضه‌های قبلی خود را اعلام کرده بود. در همین حال بر مبنای تازه‌ترین گزارش، تعداد يک ميليارد و 15 ميليون و 528 هزار و 830 سهم معادل 19.537 درصد سهام آلومينيوم ايران در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد ‌شد.

اين ميزان سهام به قيمت پايه هر سهم 213 تومان توسط سازمان خصوصي سازي و به وکالت از سوي موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد به صورت يکجا و تجميعي روي ميز فروش خواهد رفت.

اين بلوک 19 درصدي سهام شرکت آلومينيوم ايران به صورت 20 درصد نقد و بقيه اقساط چهار سال واگذار خواهد شد که خريدار بايد در مدت 9 روز کاري پس از قطعيت معامله، وجه نقد آن را بپردازد و بقيه را طي اقساط شش ماهه به حساب خصوصي سازي واريز کند.

« فایرا » در لیست عرضه خصوصی‌سازی16