رشد قیمت پلی‌پروپلین در بازار وارداتی چین

19:48 - 1400/01/17
در هفته اخیر مشتریان پلی پروپیلن در چین دست به کار تجدید موجودی انبار خود شدند و همین امر نیز به رشد قیمت در بازار داخلی و وارداتی انجامید.

پلاتس: هفته گذشته بر خلاف انتظار فعالان بازار تقاضا برای پلی پروپیلن با بازگشت مشتریان چینی از تعطلات یک هفته‌ای احیا نشد اما در این هفته مشتریان دست به کار تجدید موجودی انبار شدند و همین امر نیز به افزایش 250 یوانی قیمت این محصول در بازار داخلی چین منجر شد. قیمت پای پروپیلن در بازار داخلی در این هفته به 8850 یوان رسید.

در پی رشد قیمت در بازار داخلی قیمت‌های وارداتی نیز دستخوش تغییر شد و با رشد تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ها در این بازار بودیم. در این میان بالا بودن سطح ذخایر پلی پروپیلن در بازار جنوب شرق آسیا به ثبات قیمت این محصول در هفته اخیر انجامید.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افزایش قیمتی به میزان 10 دلار در سطح 1110 دلار معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا بدون تغییر در سطح 1160 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا با افتی به میزان 5 دلار در قیمت 1185 دلار معامله شد.