رونق معاملات آسیایی پلی‌اتیلن‌ها

19:47 - 1400/01/17
قیمت بسیاری از انواع پلی اتیلن در بازارهای وارداتی آسیا این هفته سیری رو به رشد را تجربه کرد که علت اصلی این موضوع نیز به افزایش قیمت در بازار داخلی چین، بهبود تقاضا و افت عرضه باز می گردد.

پلاتس: قیمت بسیاری از انواع پلی اتیلن در بازارهای آسیایی در این هفته بالا رفت. پلی اتیلن سبک در بازار داخلی چین به علت کمبود عرضه سیری صعودی را تجربه کرد و همین امر نیز از رشد قیمتها در بازار وارداتی حمایت کرد.
در عین حال در بازار پلی اتیلن سبک خطی شاهد کاهش عرضه این محصول در بازار داخلی چین به تبع سختگیری های زیست محیطی دولت بودیم امری ک فعالان بازار را به سوی بازار دارداتی سوق داد. در عین حال افزایش تقاضا از سوی بخش تولید رزین نیز در رشد قیمت موثر واقع شد.
در بازار پلی اتیلن سنگین نیز قیمت در بازار داخلی چین 110 یوان رشد کرد و همین امر نیز تقاضا در بازار وارداتی را بالا برد.
بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 25 دلاری در سطح 1245 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1265 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده رشد 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است.
قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1180 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 20 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز این محصول 20 دلار گران شد و در سطح 1200 دلار قرار گرفت.
همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 30 دلاری در سطح 1210 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت 20 دلار بالا رفت و به 1230 دلار رسید.