لزوم اصلاح تعرفه‌های ارتباطی

19:37 - 1400/01/17
در حالی که دولت اعتقاد دارد با اصلاح نظام تعرفه‌ها، بخش ارتباطات ثابت به سمت توسعه حرکت می‌‌‌‌‌‌‌کند، معاون مخابرات ایران هم با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی می‌گوید: باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود.

داود زارعیان در یک نشست خبری در نمایشگاه تلکامپ با اشاره به اصلاح نظام تعرفه‌گذاری معتقد است: با توجه به اینکه شیوه استفاده مردم از ارتباطات و همچنین رشد فناوری در طول این سال‌ها تغییر کرده، نظام تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، همراه و ADSL نیز باید تغییر کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفه‌گذاری بر اساس دقیقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نیست.

به گفته وی در کشورهای توسعه‌یافته ۱۰۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها بدون ریسک است، اما در کشورهایی مانند ایران ۹۰ تا ۹۷ درصد درآمد با ریسک و تنها ۳ تا ۱۰ درصد بدون ریسک است که این روند باید اصلاح شود.

زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعرفه ۵۰ درصدی اینترنت برای برخی از سایت‌های داخلی برای همه سایت‌ها تعمیم‌پذیر است؟ گفت: برنامه‌ای که ما برای کاهش ۵۰درصدی هزینه اینترنت برای ۵۰۰ سایت دنبال کردیم، به همه سایت‌ها قابل تعمیم است. البته این کار هزینه دارد. در نهایت با طرح یکپارچگی در CRMها می‌توان به آن اقدام کرد.

در همین رابطه گزارش کامل را بخوانید: تعرفه‌های ارتباطی نیازمند تغییرات اساسی 

صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تغییر در نظام تعرفه