هفته کم‌نوسان در معاملات آسیایی پلی‌اتیلن

19:29 - 1400/01/17
بازار پلی اتیلن هفته تقریبا باثباتی را تجربه کرد و گریدهای مختلف این محصول در بازارهای آسیایی تغییر قیمت ملموسی پشت سر نگذاشتند.

پلاتس: کنگره ملی حزب کمونیست در هفته جاری کار خود را آغاز خواهد کرد و در آستانه برگزاری این رویداد بسیار مهم، سطح فعالیت در بازار پلی اتیلن پایین آمده است. محدودیت‌های لجسیتیکی وضع شده از سوی دولت تقاضا برای محصولات پتروشیمی از سوی صنایع پایین دستی را پایین آورده است.

پلی اتیلن سبک در هفته اخیر با کاهش نسبی تقاضا در بازار چین مواجه شد امری که قیمت این محصول را در بازار وارداتی کمی پایین آورد. در بازار داخلی چین اما قیمت این محصول تغییری ملموسی را تجربه نکرد و در سطح 10300 یوان قرار گرفت که این رقم برابر با 1255 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است.

در بازار پلی اتیلن سبک خطی شاهد افت ملموس سطح فعالیت‌ها بودیم چرا که مشتریان چینی از پذیرش پیشنهادهای قیمت فروش این محصول در سطوح فعلی امتناع کردند و همین امر نیز منجر به رکود معاملات در این هفته شد.

در این میان به علت عرضه محدودپلی اتیلن سنگین در بازار وارداتی چین و رشد فصلی تقاضا ، شاهد رشد قیمت این محصول در هفته اخیر بودیم.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1220 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1260 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1160 دلار رسید که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز این محصول 20 دلار ارزان شد و در سطح 1180 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 15 دلاری در سطح 1180 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییر ملموسی نکرد و به 1200 دلار رسید.