‌پی‌وی‌سی در آسیا ارزان شد

در پی کاهش قیمت پی وی سی در بازار داخلی چین، تقاضا برای این محصول در بازار وارداتی نیز پایین آمد و همین امر نیز منجر به افت قیمت در نقاط مختلف آسیا شد.

پلاتس: این هفته قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن در بازار داخلی چین 100 یوان پایین آمد و در سطح 7400 یوان قرار گرفت و پی وی سی بر پایه کاربید نیز به همین میزان ارزان شد و به 6900 یوان رسید. به تبع این امر نیز تقاضا در بازار وارداتی چین پایین آمد و قیمت روندی نزولی را در پیش گرفت. دیگر بازارهای آسیای نیز از بازار چین تبعیت کردند.

فعالان بازار از احتمال افزایش عرضه پی وی سی در بازار داخلی چین در فصل پایانی سال خبر می دهند . همچنین انتظار می رود به صورت سنتی شاهد رشد عرضه از سوی ایالات متحده در ماه های پیش رو باشیم. شرکت های آمریکایی همواره پیش از اتمام سال میلادی در تلاش برای کاهش موجودی انبار خود هستند و همین امر نیز منجر به افزایش عرضه در ماه های پایانی سال می شود.

بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی  در بازارهای مختلف آسیایی افتی 5 دلاری را در این هفته تجربه کرد. این محصول در قراردادهای سی اف آر چین در سطح 925 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا به 945 رسید. در قراردادهای سی اف آر هند نیز  هر تن پی وی سی  در سطح 1005 دلار معامله شد.

 

Submitted by admin on