افت قیمت پروپیلن به تبع کاهش تقاضا

19:29 - 1400/01/17
با کاهش تقاضا برای پروپیلن از سوی صنایع پایین دستی، قیمت این محصول در هفته‌ای که گذشت روند نزولی را در بازارهای نقدی آسیا تجربه کرد.

پلاتس: به گفته فعالان بازار محصولات پتروشیمی عرضه پروپیلن به‌ بازارهای آسیایی در این هفته محدود بود اما کاهش تقاضاز سوی پایین دستی تاثیر این عامل را خنثی کرد و در نهایت نیز به افت قیمت این محصول منجر شد.

با وجود رشد مختصر قیمت پلی پروپیلن، تقاضا برای پروپیلن از سوی این بخش در هفته اخیر افت ملموسی را تجربه کرد. معامله گران معتقدند شرایط بازار محصولات پایین دستی مانند پلیروپیلن به وضعیت عادی پیش از تعطیلات باز نگشته و همین امر نیز به کاهش خرید این صنایع در بازار نقدی منجر شده است.

با این وجود بسیاری از فعالان بازار معتقدند با فرارسیدن ماه نوامبر و شروع فرآیند تعمیرو نگهداری در بسیاری از واحدهای تولید پروپیلن در آسیا باید منتظر افزایش قیمت این محصول بود.

در پی این شرایط قیمت هر تن پروپیلن در قراردادهای سی اف آر چین با افتی 9 دلاری در این هفته به 983 دلار رسید. همچنین شاهد کاهش 8 دلاری قیمت در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بودیم. قیمت در این منطقه قیمت در سطح 865 دلار گزارش می‌شود. پروپیلن در قراردادهای فوب کره جنوبی 7 دلار ارزان شد و در سطح به 940 دلار قرا گرفت.