پرده جدید مشارکت « مارون » با لینده

19:17 - 1400/01/17
مدیرعامل پتروشیمی مارون از آغاز مطالعات مهندسی اجرای دو طرح جدید بازآوری اتان و افزایش تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان خبر داد و گفت: در کنار اتیلن، تولید پروپیلن هم با اجرای این طرح سالانه حدود 100 هزار تن افزایش می‌یابد.

رحیم شریف موسوی در گفت‌وگو با «نیپنا» در تشریح تازه‌ترین وضعیت امضای دو قرارداد همکاری با لینده آلمان برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت تولید اتان و اتیلن در مجتمع پتروشیمی مارون می‌‌گوید: به منظور افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان و افزایش ظرفیت تولید اتیلن قراردادی با لینده در دو بخش خرید لایسنس و انجام مهندسی امضا شد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون با اعلام اینکه هم اکنون مطالعات مهندسی اجرای این طرح‌ها از سوی لینده آلمان آغاز شد، تصریح کرد: قرار است بخشی از خوراک مورد نیاز این طرح از NGL 1500 که در مشعل‌ها در حال سوختن بوده جمع آوری و برای تولید محصول‌های در اختیار پتروشیمی مارون قرار داده شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان، تولید اتیلن هم افزایش می یابد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ظرفیت تولید اتیلن از 1.1 میلیون تن به بیش از 1.2 میلیون تن در سال افزایش یابد. در کنار افزایش ظرفیت تولید اتیلن، تولید پروپیلن هم حدود 100 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.