قراردادهای جدید « فارس » در شرق آسیا

19:15 - 1400/01/17
هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سه قرارداد فروش محصول‌های پلیمری در مجموع به حجم 100 هزار تن با کشورهای کره جنوبی، تایوان و چین امضا کرد.

حسین رسول‌زاده؛ مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت در گفت‌وگو با «نیپنا» از امضای سه قرارداد فروش و صادرات محصول‌های پتروشیمی و پلیمری با سه کشور آسیایی خبر داد و می‌گوید: شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سه قرارداد فروش گریدهای مختلف پلی‌اتیلنی با کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان امضا کرد.

حجم فروش محصول‌های پلیمری به این سه کشور آسیایی حدود یکصد هزار تن در سال است. این قراردادها به صورت جداگانه با شرکت‌هایی هر یک از کشورهای چین، تایوان و کره جنوبی امضا شد. بخش عمده ای از محصول‌های صادراتی گریدهای مختلف پلی اتیلن است. در این میان نخستین محموله محصول‌های پتروشیمی ایران به ایتوچو ژاپن عرضه شد که با امضای قرارداد ایران 120 هزار تن انواع پلی اتیلن به ژاپن صادر می‌شود.

حجم صادرات محصول‌های پلیمری شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در طول 6 ماهه نخست امسال حدود 700 هزار تن است. پتروشیمی خلیج فارس با رویکرد متنوع سازی بازارهای هدف در کنار کشورهای آسیایی، صادرات محصول‌های پتروشیمی و پلیمری به کشورهای آفریقایی و اروپایی را هم در برنامه دارد.