ارزیابی سه صاحب‌نظر از آینده فولاد

19:12 - 1400/01/17

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: 1) رشد نرخ‌های سنگ آهن و زغال سنگ موجب افزایش قیمت محصولات فولادی شد. 2) انتخاب ترامپ از یک سو با افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بر قیمت‌ها فشار آورد، اما سیاست‌های توسعه زیرساخت‌های وی می‌تواند مجددا از قیمت کالاها حمایت کند. 3) با توجه به صادرات فولاد و محصولات فولادی به ناچار باید از قیمت‌های جهانی پیروی کنیم. 4) در صورت تخصیص بودجه‌های کافی به پروژه‌های عمرانی شاهد رونق اقتصادی در کشور و به‌تبع آن بازار فولاد خواهیم بود.

دبیر انجمن تولید‌کنندگان فولاد: 1) اگر دولت بودجه‌های عمرانی را تزریق کرده و همچنین از طلبکاران مالی خود حمایت کند، تقاضا برای فولاد در سطح کنونی حفظ خواهد شد. 2) دپوی فولاد خریداری‌شده از سوی تجار در انبارها تهدیدی برای این بازار است. 4) با توجه به سرما در سه ماه پایانی سال نگرانی از کاهش تقاضا وجود دارد.

عضو هیات‌مدیره گروه صنعتی آبانگان: 1) در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و تولید 55 میلیون تن فولاد خام، با کمبود خطوط ریلی مواجهیم که باید حداقل 4 برابر شود. 2) با توجه به اینکه حدود 38 تا 42 درصد سرمایه‌گذاری کشور در حوزه مسکن صورت می‌گیرد، رونق اندک معاملات در این بخش در ماه‌های پایانی سال، جهش مناسبی در این مدت و نیمه نخست سال آینده در بخش مسکن تجربه کنیم.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید