توضیحات «غبشهر» از پیش‌بینی بودجه

19:03 - 1400/01/17
شرکت صنعتی بهشهر به ارائه توضیحاتی در خصوص افزایش نرخ محصولات بودجه 96 نسبت به سال مالی منتهی به آذر 95 پرداخت. افزایش 9 درصدی نرخ فروش محصولات این شرکت که در سال 95 اتفاق افتاده است، به طور کامل در سال 96 اعمال گردیده است.

در این اطلاعیه دلایل این تغییرات به شرح زیر آمده است:

1-    نرخ‌های فروش شرکت معادل با 9 درصد افزایش داشته است (طبق مصوبه سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان). این توضیح از این جهت با اهمیت است که نرخ‌های مذکور برای 5 ماه از سال 95 در نظر گرفته شده (هفت ماه از این سال با نرخ‌های قدیمی) ولی برای کل سال مالی 96 لحاظ گردیده‌اند.

2-    شرکت در سال 95 تخفیفاتی را برای مشتریان خود لحاظ کرده که با حذف تدریجی این تخفیفات (با توجه به افزایش نرخ ارز مبادله‌ای و افزایش نرخ روغن خام) این تفاوت در سال 96 دیده خواهد شد. این تخفیفات نیز به دلیل اینکه افزایش 9 درصدی یاد شده به همه محصولات اختصاص داشته و «غبشهر» در بازه زمانی تغییر قیمت‌ها، قادر به افزایش نرخ برخی محصولات خود نبوده است، اعمال گردیده اند.

3-    همچنین از اوایل مرداد ماه، تولید روغن خوراکی با طعم دهنده توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد که این موضوع از ابتدای آذر 95 لغو و بلا مانع اعلام شد. این توضیح نشان می‌دهد که در برخی مقاطع سال 95 این قلم در میزان فروش شرکت سهمی نداشته‌ است؛ در حالی که در بودجه سال 96 به طور کامل مد نظر واقع شده است (نرخ فروش این محصولات بالاتر از سایر اقلام فروش شرکت است).

همچنین شرکت به توضیحی در خصوص نرخ محصولات و ارز مبادله‌ای پرداخته است؛ به این صورت که نرخ‌های مرتبط را بر اساس نرخ‌های روز آنها در نظر گرفته است. اشاره شده است که در صورت تغییر قابل ملاحظه در این نرخ‌ها (نرخ خرید روغن خام و نرخ ارز مبادله‌ای) تاثیراتی که به دنبال خواهند داشت در اختیار عموم قرار می‌گیرد.