روند مبهم قیمت پلی‌پروپیلن در بازارهای آسیایی

18:45 - 1400/01/17
قیمت پلی‌پروپیلن در بیشتر بازارهای وارداتی آسیا روندی رو به رشد را تجربه کرد اما در بازار وارداتی چین قیمت به تبعیت از تضعیف بازار آتی این کشور در مسیر نزولی قرار گرفت.

پلاتس: قیمت پلی پروپیلن در بازار نقدی چین این هفته با افتی 200 یوانی به 9هزار یوان رسید که این رقم برابر با 1105 دلار برمبنای قیمت های وارداتی است. افت قیمت در بازار وارداتی نیز بیشتر متاثر از کاهش 98 یوانی قیمت این محصول در پر حجم ترین قرارداد آتی بازار کالایی دالیان بود.

بعضی از فعالان بازار افت قیمت در معاملات آتی را بیشتر ناشی از نوسان گیری سرمایه گذاران می دانند و علت بنیادی پشت این روند نمی بینند. برخی دیگر نیز رشد 70 هزار تنی مزان ذخایر پلی پروپیلن در چین را علت اصلی این امر قلمداد می کنند.در این میان به علت وجود تقاضای مناسب در دیگر بازارهای آسیایی، قیمت این محصول با سیری صعودی در این هفته مواجه شد.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با کاهش قیمتی به میزان 5 دلار در سطح 1135 دلار معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 10 دلار بالا رفت و در سطح 1160 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا با رشدی به میزان 25 دلار در قیمت 1185 دلار معامله شد.