3 مصوبه بانکی و خودرویی هیات دولت

هیات وزیران در تازه‌ترین جلسه خود که به ریاست اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، دستورالعمل نحوه شناسایی مطالبات بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی با هدف نظام‌مند کردن نحوه محاسبه بدهی‌های خود به شبکه بانکی و ایجاد شفافیت و ابهام‌زدایی از صورت‌های مالی بانک‌‌ها، به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مقرر شد مطالبات بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی از دولت که به موجب قوانین، مصوبه‌های هیات وزیران یا تضمین‌نامه‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، به سرفصل مطالبات بانک از دولت منتقل شده یا می‌شود و مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته باشد، تا سررسید مشمول محاسبه سود به نرخ قرارداد مربوط و بعد از سررسید با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار در هر سال طبق اعلام بانک مرکزی باشد.

همچنین هیات وزیران مصوبه‌های مربوط به نحوه اسقاط خودروهای فرسوده در ازای واردات خودرو و همچنین تولید داخلی آن و گواهی معادل آن‌ها را اصلاح کرد. دولت این تصمیم را به‌منظور افزایش مشارکت در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی و وارد کردن خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و هدفمند کردن عوارض شماره‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل بار و مسافر و همچنین با هدف افزایش میزان معادل‌سازی تعداد گواهی اسقاط با هدف ارائه تسهیلات غیرمستقیم اتخاذ کرد.

همچنین هیات وزیران مجوز واردات بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی توسط هلال احمر را صادر کرد.

Submitted by admin on