تولید و صادرات پتروشیمی در سال 96

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش 6 درصدی تولید و 12 درصدی صادرات محصول‌های مختلف پتروشیمی با تامین خوراک آنان خبر داد.

علی محمد بساق زاده؛ مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با «نیپنا» با اشاره به آمار ۵ ماهه تولید و ۴ ماهه صادرات اظهار کرد: میزان تولید محصول‌های پتروشیمی در ۵ ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 6 درصد افزایش یافت. در نیمه اول سال‌جاری متاثر از تعمیرات اساسی در مجتمع‌ها به طور معمول میزان تولید کاهش پیدا کرد.

به گفته این مقام مسئول انتظار می‌رود تا پایان سال حجم تولید نسبت به سال ۹۵، حدود پنج میلیون تن افزایش یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به تلاش برای پر کردن ۴ درصد از ظرفیت اسمی خالی تاکید کرد: سال گذشته ظرفیت تولید نسبت به ظرفیت اسمی حدود ۸۱ درصد بود و امسال سیاست‌گذار در صدد است نسبت تولید به ظرفیت نصب شده را به ۸۵ تا ۸۶ درصد برساند.

در این میان صادرات از نظر مقدار در سال جاری در مجموع بیش‌تر شده است؛ به گونه‌ای که از نظر حجمی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۴ درصد افزایش داشت. حجم تولید نیز 4 درصد و ارزش آن نیز 8 درصد رشد داشت. انتظار می‌رود در نیمه دوم سال با توجه به تعامل با بالادست، خوراک بیشتری برای مجتمع‌های تولیدی در دسترس است و می‌توان در نیمه دوم امسال تولیدی پایدار را رقم زد.

 

Submitted by admin on