تداوم رشد قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی

18:20 - 1400/01/17
در پی رشد قیمت پلی اتیلن سبک خطی در بازار کالایی دالیان ، این محصول در بازارهای وارداتی نیز گران شد. نزدیک شدن به فصل اوج تولید صنایع پایین دستی و وقوع توفان هاروی نیز در رشد قیمت این محصول موثر بود.

پلاتس: قیمت پلی اتیلن سبک خطی در قراردادهای بازار کالایی دالیان این هفته 75 یوان بالا رفت و به 10045 یوان رسیید. در پی این امر قیمت در بازارهای داخلی و وارداتی چین افزیش یافت.

در این میان کماکان تقاضا برای پلی اتیلن سبک خطی از سوی صنایع پایین دستی در آستانه ماه سپتامبر در سطوح بالایی قرار دارد. وقوع توفان هاروی در ایالات متحده و تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدپلی اتیلن در تگزاس و لویزیانا نیز ارائه پیشنهادهای فروش از سوی تولیدکنندگان آمریکایی به بازارهای آسیایی را در این هفته متوقف کرد که این امر نیز در حمایت از قیمت در بازارنقدی نقش آفرین بود.

بر این اساس قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1160 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 30 دلاری قیمت در هفته اخیر است. همچنین در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول به همین میزان گران شد و در سطح 1180 دلار قرار گرفت.