رشد قیمت پی‌وی‌سی به تبع توفان هاروی

درپی وجود نگرانی در زمینه احتمال کاهش عرضه پی‌وی‌سی به بازارهای آسیایی به تبع وقوع توفان هاروی در ایالات متحده، قیمت این محصول در هفته اخیر افزایش یافت

پلاتس: توفان سهمین هاروی در جنوب ایالات متحده منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای پتروشیمی در این منطقه شده است. به تبع این امر نیز در هفته ای که گذشت هیچ پیشنهادی از سوی تولیدکنندگان آمریکایی به بازارهای نقدی آسیا ارسال نشد.

شرکت Formosa در این هفته به تبع آسیب‌های ناشی از توفان هاروی مجبور به اعلام وضعیت فورس ماژور در سایت تولید پی وی سی خود در تگزاس شد. برخی سایت‌های کوچک‌تر نیز در این هفته تعطیل شدند. فعالان بازار احتمال می‌دهند که تولیدکنندگان آمریکایی حداقل یک ماه از بازارها دور باشند.

همچنین تعدادی از واحدهای تولید پی وی سی در شرق آسیا به علت فرآیند تعمیر و نگهداری از مدار خارج  شده‌اند که همین امر نیز منجر به حمایت از قیمتها شده است.

بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی اف آر چین در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته با افزایشی 10 دلاری در سطح 945 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 15 دلار بالا رفت و به 935 رسید. در قراردادهای سی اف آر هند این محصول با افزایش قیمتی به میزان 10 دلار در سطح 990 دلار معامله شد.

 

Submitted by admin on