برنامه یکساله « رمپنا » در سوریه

مدیر پروژه‌های مپنا در سوریه از برنامه ساخت ۵ نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شهر حلب سوریه در یکسال خبر داد.

 عدم توقف کار در سوریه

گروه مپنا از 12 سال پیش فعالیت خود را در سوریه آغاز کرد. این مجموعه در این مدت دو نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی را با مناقصه برنده شد و اجرا کرد. نیروگاه تشرین در 50 کیلومتری جنوب شرقی دمشق و نیروگاه جندل در 10 کیلومتری شهر حمص از نخستین پروژه‌های گروه مپنا در سوریه است.

نیروگاه تشرین تحویل قطعی شد ولی ساخت نیروگاه جندل در اواسط کار  به دلیل دامن‌گیری بحران سوریه و به گروگان گرفته‌شدن 7 همکار مپنا، متوقف شد.

حسین گنجی‌زادگان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دمشق در همین باره به «ایرنا» می‌گوید: با وجود این مشکلات، کار به‌طور‌ کامل متوقف نشد و از 2.5 سال پیش با تامین شرایط امنیتی، کار در نیروگاه جندل از سر گرفته و بخش بخار آن راه‌اندازی و تحویل شد.

طرح‌های جدید برای حلب

به گفته گنجی‌زادگان مپنا اکنون در مرحله تحویل نهایی این نیروگاه است و البته در حال کار روی طرح‌های جدیدی است؛ به طوریکه 5 واحد 25 مگاواتی برای شهر حلب نمونه‌ای از این پروژه‌هاست. حلب بیش از 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد ولی برق آن از طریق موتور برق تامین می‌شود.

از ویژگی‌های واحدهای 25 مگاواتی، نصب سریع آن است که هر پنج واحد در یک سال نصب می‌شود. این واحدها دو سوخته است که با گازوئیل و گاز کار می‌کنند و تأمین مالی این طرح با شرکت مپنا است.

Submitted by admin on