برنامه‌های توسعه محصول‌های پلیمری

18:08 - 1400/01/17
با توجه به برنامه توسعه‌ای «پلی پروپیلن محور صنایع تکمیلی پتروشیمی» کشور در برنامه ششم توسعه برنامه‌های تولید و عرضه گریدهای جدید محصول‌های پلیمری در ایران به فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام می‌شود.

علی محمد بساق‌زاده؛ مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با تاکید اینکه مجوزهایی به منظور اجرای طرح‌های جدید تولید پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی صادر شده است، اظهار کرد: دولت قصد دارد امکان تولید گریدهای متنوع پلی پروپیلن را در صنعت پتروشیمی فراهم کند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون شرکت‌های معتبر بین‌المللی برای اجرای طرح‌های جدید تولید پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌گوید: همزمان با افزایش ظرفیت گازمایع و به ویژه پروپان در پارس جنوبی، دولت به دنبال این است که از این ظرفیت برای تولید پروپیلن و پلی پروپیلن استفاده کند

در دوره پسابرجام در کنار تولید گریدهای جدید پلی‌اتیلن، افزایش تولید پروپیلن و پلی پروپیلن به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار قرار گرفت.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.