زمان‌بندی توقف و بازگشایی نمادها

18:06 - 1400/01/17
زمان‌بندی اجرای قانون توقف و بازگشایی نمادها ظرف دو ماه آینده صورت می‌گیرد و به این ترتیب حداکثر زمان بسته بودن نماد شرکت‌ها 60 تا 90 دقیقه خواهد بود.

شاپور محمدی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصمیم این سازمان برای رفع مشکل «بسته بودن نمادهای معاملاتی» شرکت‌های بورسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با شیوه جدید که در هفته‌های آینده اجرایی می‌شود، حداکثر زمان بسته بودن نماد شرکت‌ها 60 تا 90 دقیقه خواهد بود و پس از آن بازگشایی می‌شود. به این ترتیب در ساز و کار جدید هیچ نمادی طولانی مدت متوقف نخواهد ماند. براساس صحبت‌های شاپور محمدی زمان‌بندی اجرای قانون توقف و بازگشایی نمادها ظرف دو ماه آینده صورت می‌گیرد.

 با این کار شرکت‌هایی که اطلاعات شفاف به سازمان بورس نمی‌دهند، به مردم اعلام می‌شوند و تنها نمادهایی در تابلوی بورس بسته می‌مانند که با حکم قضایی باشد.

وی از امکان‌پذیر شدن خرید و فروش اسناد خزانه خبر داد و درباره برگزاری مجامع عمومی بانک‌ها تصریح کرد: بورس مشکلی در برگزاری مجامع ندارد و تنها موضوع درباره صورت‌های مالی آن‌ها و تفاهم‌هایی است که باید با بانک مرکزی در این زمینه داشت که امید است با کمک بانک مرکزی هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

محمدی از برنامه بورس برای تامین مالی 10 هزار میلیار تومانی بخش خصوصی از طریق انتشار اوراق مشارکت در بورس خبر داد.

جزئیات بیش‌تر این خبر را اینجا بخوانید.