صادرات 4 ماهه پتروشیمی‌ها

مجموع صادرات محصول‌های پتروشیمی تا پایان تیرماه امسال به بیش از 7 میلیون تن به ارزش بیش از 3 میلیارد و 496 میلیون دلار رسید.

میزان و ارزش صادرات

صادرات محصول‌های پتروشیمی ایران تا پایان تیرماه امسال روند مطلوبی را نشان می‌دهد؛ به طوری که از ابتدای سال 96 تا پایان چهارمین ماه سال جاری بیش از 7 میلیون و 188 هزارتن انواع محصول‌های پلیمری و شیمیایی روانه بازارهای بین‌المللی شد.

میزان صادرات و ارزش محصول‌های پتروشیمی در همین مدت مشابه سال گذشته 6 میلیون و 847 هزار تن به ارزش 3.028 میلیون دلار بود.

صادرات منطقه ویژه پارس

ارزش صادرات انواع محصول‌های پتروشیمی تولیدشده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان تیر‌ماه به بیش از یک میلیارد و 860 میلیون دلار رسید. روند تولید محصول‌های پتروشیمی در این منطقه، منطقه ماهشهر و نیز دیگر مناطق مسیر مطلوبی را تجربه می‌کند و شرکت‌ها با توجه به میزان خوراک دریافتی و نیز برنامه‌های تعمیراتی اقدام به تولید با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات می‌کنند.

صادرات تا پایان تیرماه

در مجموع بیش از 3 میلیون و 835 هزارتن انواع محصول‌های پتروشیمی به ارزش بیش از یک میلیارد و 860 میلیون دلار از سوی پتروشیمی‌ها (منطقه ویژه اقتصادی پارس) تا پایان تیر‌ماه به خارج از کشور صادر شد.

مجتمع‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز تا پایان تیرماه یک میلیون و 837 هزار تن محصول را به ارزش 830 میلیون و 466 هزار دلار صادر کرد.

پتروشیمی بندرامام با 316 میلیون و 557 هزاردلار رتبه نخست صادرات در میان پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی را تا پایان تیرماه به دست آورد.

پتروشیمی‌های سایر مناطق تا پایان تیر‌ماه یک میلیون و 515 هزار تن انواع محصول‌های پتروشیمی را به ارزش بیش از 805 هزاردلار روانه بازارهای خارجی کرد.

Submitted by admin on