فاز 3 « شپدیس » در هفته آینده؟

17:56 - 1400/01/17
فاز ۳ پردیس طرح اوره و آمونیاک کمی مشکل فنی داشت و به همین دلیل کمی به طول انجامید. برنامه‌ریزی‌های شرکت به گونه‌ای است که این طرح در هفته آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنان که «دنیای بورس» پیش از این در این باره گفته بود: راه‌اندازی فاز سوم پتروشیمی پردیس در دو بخش «اوره» و «آمونیاک» در دستور کار این مجموعه است، حال رئیس هیات مدیره پتروشیمی پردیس به «رادیو سهام» از بهره برداری از فاز 3 این مجتمع (طرح اوره و آمونیاک) در هفته آینده خبر داد.

رئیس هیات مدیره پتروشیمی پردیس درباره تعدیل منفی این شرکت می‌گوید: در خصوص دلایل کاهش EPS پتروشیمی پردیس می‌توان به سه مورد اشاره کرد که دلیل اول؛ کاهش نرخ محصول‌ها نسبت به مقطعی از زمان، دلیل دوم؛ افزایش نرخ خوراک و دلیل سوم؛ عدم راه اندازی فاز ۳ و افزایش ظرفیت است.

فاز ۳ پردیس طرح اوره و آمونیاک است. طرح‌های اوره و آمونیاک جزو سخت‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌های پتروشیمی‌ها محسوب می‌شوند. مقام‌های مسئول پتروشیمی پردیس معتقدند:این طرح مشکل فنی داشته و به همین دلیل به طول انجامید. برنامه‌ریزی‌های شرکت به گونه‌ای است که این طرح در هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید. البته طرح اوره فاز ۳ به مرحله تست نیز رسیده و می‌توان گفت بهره برداری از آن آغاز شد. طرح آمونیاک نیز در هفته آینده به بهره‌برداری رسید و وارد مرحله تولید می‌شود. این طرح طبق برنامه‌ریزی‌ها تنها ۱۰ روز از پیش‌بینی‌ها عقب مانده است.

مدیران «شپدیس» بر این باورند: در سال اول طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود کار خواهد کرد. در سال‌های بعد برای افزایش آن برنامه‌ریزی خواهد  شد.