در پی بازگشت شاخص دلار به مدار صعود رخ داد

تضعیف قیمت طلا در معاملات امروز

17:48 - 1400/01/17
در پی بازگشت شاخص دلار به محدوده مثبت معاملات طلا در روز جاری کمی زیر فشار قرار گرفت. عدم ایجاد تحولات بنیادی در بحران کره شمالی نیز سرمایه گذاران را کمی محتاط‌ کرده و همین امر از رمق معاملات کاسته است.

در ساعات اخیر شاخص دلار ایالات متحده توانست به مدار صعود بازگردد و با رشدی 0/1 درصدی در سطح 93/18 واحد قرار گیرد. رشد ارزش دلار در برابر ین پس از بی اعتنایی سرمایه گذاران به گزارش  تولید ناخالص داخلی ژاپن اصلی ترین دلیل بهبود روند حرکتی شاخص دلار است.

همچنین در بحران کره شمالی به غیر از جدال لفظی هیچ گونه تحول بنیادی از سوی طرفین  صورت نگرفته و همین امر نیز سرمایه گذاران در بازار فلزات قیمتی را به سوی اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه سوق داده است.

ذکر این نکته ضروری است که در این هفته قرار است صورت‌جلسه نشست ماه گذشته فدرال رزرو منتشر شود و سرمایه گذاران بازار فلزات قیمتی نیم نگاهی نیز به این گزارش خواهند داشت.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1288/3 افت قیمتی نزدیک به شش دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت 6/2 دلار کاهش یافته و در سطح 1283/3 دلار قرار گرفته است.