میزان ضریب نفوذ بیمه

17:37 - 1400/01/17
رئیس بیمه مرکزی در نشست خبری امروز خود از عبور ضریب نفوذ بیمه از عدد 2.2 درصد خبر داده و البته نشانه‌ها حاکی از ادامه روند حرکتی افزایش آن دارد. در سه ماهه اول امسال رشد ١٨ درصدی حق بیمه ثبت شد.

عبدالناصر همتی؛ رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است: بیمه ثالث و درمان به خاطر تخریب و موارد غیرفنی، صنعت بیمه را از اصول خارج کرده بود ولی اکنون شرکت‌های بیمه به لحاظ بیمه شخص ثالث از حالت بحرانی خارج شده‌اند.

به گفته همتی برای بیمه‌های مسئولیت، شرکت‌های بیمه نرخ‌های غیرفنی ارایه می‌دهند که مشکل هم شده ولی ناظر بازار بیمه اکنون در حال رفع آن است. در مورد بیمه خودروهای صفر کیلومتر نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و شرایط اکنون مناسب است. در سه ماهه اول امسال رشد ١٨ درصدی حق بیمه ثبت شد. بیمه آتش سوزی نیز رشد خوبی کرده؛ به طوریکه با افزایش توجه‌ها اکنون نفوذ بیمه از ٢.٢ درصد عبور کرده و نشانه‌های امیدوارکننده حاکی از ادامه روند حرکتی افزایش آن دارد.

رئیس بیمه مرکزی می‌گوید: قرار بود اگر خودروسازان همکاری لازم را در حوزه صدور بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشند، بیمه‌نامه یک هفته‌ای صادر شود ولی همکاری لازم صورت گرفت و البته هنوز این پیشنهاد پابرجاست و اگر مشکلی پیش نیاید، اجرایی می‌شود.