مشارکت « مبین » و « بفجر » در تولید برق

17:31 - 1400/01/17
 معاون وزیر نیرو با تاکید بر همکاری و تعامل میان وزارت نیرو و پتروشیمی‌های مبین و فجر از مشارکت موثر این دو مجتمع در تامین برق کشور خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان درباره تعامل صنعت پتروشیمی با وزارت نیرو برای تامین برق کشور با اشاره به کمک مجتمع‌های پتروشیمی فجر و مبین در ماهشهر و عسلویه در تامین شبکه برق می‌گوید: صنعت پتروشیمی حدود 100 تا 200 مگاوات به شبکه برق کمک کرده است.

وزارت نیرو اعلام کرده است: تا زمانی که وزارت نیرو نیاز به تامین برق بیشتر داشته باشد، براساس اعلام پتروشیمی‌های فجر و مبین این شرکت‌های پتروشیمی به وزارت نیرو کمک می‌کنند. البته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از همکاری صنعت پتروشیمی و وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت برق شبکه تا اواخر شهریورماه خبر داده است.

صنعت پتروشیمی در نقاط مختلف کشور از برق شبکه سراسری استفاده می‌کند و در تابستان امسال پتروشیمی‌ها از نظر تامین برق مشکلی نداشته‌اند. براساس آمار وزارت نیرو تعداد مجتمع‌هایی که از شبکه برق می‌گیرند زیاد است؛ برخی از مجتمع‌ها از مولدهای اضطراری برای تامین برق استفاده می‌کنند و برخی نیز از شبکه برق دریافت می‌کنند که میزان آن بین 30 تا 70 مگاوات به تناسب حجم تولید و ظرفیت کارخانه‌ها متفاوت است.