ثبات قیمت بوتادین در هفته اخیر

17:24 - 1400/01/17
معاملات بوتادین در آسیا هفته کم نوسانی را پشت سر گذاشت و شاهد ثبات قیمت این محصول در بازارهای مختلف بودیم. با این وجود احتمال بهبود معاملات به تبع افزایش تقاضا از سوی واحدهای تولید کائوچوی مصنوعی در آینده نزدیک وجود دارد.

پلاتس: میزان تقاضا برای بوتادین در این هفته در بازارهای آسیای چندان چشمگیر نبود و همین امر نیز به ثبات قیمت‌ها درمناطق مختلف منجر شد. همچنین با ورود مجدد واحد تولید بوتادین شرکت LG Chemical کره جنوبی به مدار تولید، روند عرضه در آسیا به حالت عادی بازگشت.

در این میان محموله هایی از سوی آمریکا و اروپا قرار است در ماه آگوست و سپتامبر به بازار شرق آسیا برسد اما فعالان بازار محصولات پتروشیمی معتقدند این عرضه جدید به راحتی از سوی بازار هضم خواهد شد. هم اکنون تعدادی از واحدهای تولید بوتادین در شرق آسیا برنامه تعمیر و نگهداری را در دستور کار قرار داده‌اند و در مقابل نیز برخی واحدهای تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) قرار است به مدار تولید بازگردند. به تبع این امر پیش‌بینی می‌شود با محدویت عرضه و بهبود نسبی تقاضا شاهد تعادل بازار بوتادین باشیم.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 960 دلار تحت قرارداد سی اف آر چین معامله شد که این رقم نشان دهندهثبات قیمت این محصول است. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز همین وضعیت برقرار بود و در سطح 910 دلار قرار گرفت.