پیش‌بینی تقسیم سود «فارس»

17:19 - 1400/01/17
با توجه به سنوات قبل و تجربه تقسیم سود بیشتر از 600میلیارد تومانی در مجامع هلدینگ خلیج فارس انتظار می‌رود این تقسیم سود در سال جاری نیز کمتر از این رقم نباشد. با توجه اینکه مجمع مزبور با لحاظ سال مالی (منتهی به پایان خردادماه 96) تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد، این سود در پرتفوی کنونی سهام عدالت لحاظ نشده است.

برخی شرکت‌ها مجامع خود را برگزار نکردند و هلدینگ خلیج فارس یکی از این شرکت‌هاست که تقسیم سود قابل توجهی خواهد داشت. به گفته  میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی با توجه به سنوات قبل و تجربه تقسیم سود بیشتر از 600میلیارد تومانی در مجامع «فارس»،  انتظار می‌رود این تقسیم سود در سال جاری نیز کمتر از این رقم نباشد. اما با توجه اینکه مجمع مزبور با لحاظ سال مالی منتهی به پایان خردادماه 96، تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد، این سود در پرتفوی کنونی سهام عدالت لحاظ نشده است.

پیش‌بینی می‌شود این شرکت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سود داشته باشد و به این ترتیب مجموع سود شرکت‌ها از 4هزار میلیارد تومان فراتر خواهد رفت که اگر چنین اتفاقی بیفتد هر سبد سهام یک میلیون تومانی بیش از ۱۵۰ هزار تومان برای سال ۱۳۹۵ سود خواهد داشت.