سود «سهام عدالت» افزایش می‌یابد؟

17:18 - 1400/01/17
رییس سازمان خصوصی‌سازی از سود 125 هزار تومان سهام عدالت خبر می‌دهد و می‌گوید: این رقم با توجه به افزودن سود برخی از دیگر شرکت‌ها، افزایش خواهد یافت.

 میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی از قیمت‌گذاری قطعی 30 شرکت موجود در سبد سهام عدالت خبر می‌دهد. از ٤٩ شرکت دارای قیمت گذاری قطعی ٣٠ شرکت سود توزیع کرده‌اند و ١٦ شرکت تنفس اعلام کرده یا سود نداشته‌اند. بر این اساس سود دریافتی از این 30 شرکت به 3هزار و 345 میلیارد تومان رسیده است. در مورد افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته آن‌ها از محل سود ، تخفیف، و آورده نقدی یک میلیون تومان است. به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی صورت حساب کنونی آن‌ها معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای آن‌ها 125 هزارتومان خواهد بود. برای افرادی که سهام آن‌ها 530 هزارتومان است، مبلغ سود حدود 65هزارتومان خواهد بود.

تصویب سود و تقسیم سود

شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تصمیم می‌گیرد چه زمانی سود سهام عدالت را پرداخت کند. البته این شورا سابقا کلیات این موضوع را به ما دستور داده است و در کلیات آن هیچ ابهامی وجود ندارد، اما یک مورد هست که هیات وزیران یا شورای عالی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درخواست تعیین تکلیف آن شد و سازمان خصوصی‌سازی نیازمند یک مصوبه است. پوری حسینی درباره زمان پرداخت سود سهام عدال می‌گوید: نخستین زمانی که بتوان سود سهام عدالت را تقسیم کرد زمانی است که این سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت کرد. آنچه که تاکنون اتفاق افتاده تصویب سود و تقسیم سود است که عدد آن ۳۳۴۵ میلیارد تومان است.