تزلزل طلا در آستانه نشست فدرال رزرو

17:18 - 1400/01/17
با وجود رشد قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات روز سه شنبه، این محصول به تبع بهبود نسبی معاملات دلاردر بازارهای جهانی به محدوده منفی قیمت وارد شد. انتظار سرمایه‌گذاران برای مشخص شدن نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو نیز باعث تسلط نگاه محتاطانه‌ای بر معامله گران طلا شده است.

شاخص دلار آمریکا در پی اقرار داماد رئیس جمهور این کشور به ملاقات با مقامات روس در سال گذشته و اعلام خبر افت 1/8 درصدی میزان فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در ماه جولای نسبت به ماه پیش سیر نزولی را از شب گذشته تجربه کرد که این روند به معاملات صبح امروز نیز کشیده شد اما در ادامه کار به تبعه آغاز فرآیند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی کمی از فشار روی دلار کاسته شد.

 همچنین در آستانه برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده امیدواری‌هایی در زمینه برنامه فدرال رزرو برای کاهش حجم ترازنامه ایجاد شده و همین امر نیز کمی از دلار حمایت کرده و در عین حال فضای مبهمی را برای معاملات طلا  رقم زده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1256/8 دلار افت قیمتی بیش از دو دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت 3 دلار کاهش یافته و در سطح 1252/3 دلار قرار گرفته است.