مجمع سالانه پارس خودرو برگزار شد

برنامه«خپارس» در تولید پلتفرم

رشد فروش پارس خودرو حدود ٢.٥ برابر شده و تمام برنامه‌ها در جهت افزایش بهره‌وری است. تاکید مدیریت گروه خودروسازی سایپا مبتنی بر توسعه محصول جدید است که البته به سمت تولید پلتفرم اختصاصی حرکت می‌کند و این اتفاق در سال جاری خودش را نشان داد و در آینده نزدیک محصول‌هایی بر پایه پلتفرم SP-0 نیز در راه است.

رشد ادامه‌دار تولید

مجمع عادی سالیانه پارس خودرو با حضور 80 درصد از صاحبان سهام برگزار شد. بر مبنای گزارش هیات مدیره، پارس خودرو در روند رو به رشد تولید به سر می‌برد؛ به طوریکه با برنامه‌ریزی صحیح و افزایش تولید و تنوع بخشی به سبد محصول‌ها با تولید 200 هزار و 415 دستگاه تولید خودرو، رشد 73 درصدی را در سال 95 دارد. رشد رو به پایین در تولید خانواده x100 از سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا است؛ در این میان رشد فروش پارس خودرو حدود ٢.٥ برابر شده و تمام برنامه‌ها در جهت افزایش بهره‌وری است. بر مبنای آمار عملکردی، این خودروساز توانست به رکورد تولید ٣٢ دستگاه خودرو برای هرنفر در سال برسد.

توسعه محصول جدید

تاکید مدیریت گروه خودروسازی سایپا مبتنی بر توسعه محصول جدید است که البته به سمت تولید پلتفرم اختصاصی حرکت می‌کند و این اتفاق در سال جاری خودش را نشان داد و در آینده نزدیک محصول‌هایی بر پایه پلتفرم SP-0 نیز در راه است. «خپارس» البته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در مگاموتور انجام داده که نتیجه آن تولید قوای محرکه و موتور خودروهایی مانند گروه رنو و برلیانس در این شرکت است. پارس خودرو با افزایش سرمایه‌گذاری در سال گذشته، توانست از ماده 141 خارج شود و بر همین مبناست که ناصر آقا محمدی؛ مدیرعامل پارس خودرو با تاکید اینکه نسبت به آینده امیدوار هستند، از انتشار اخبار جدید پارس خودرو در سال 96 خبر می‌دهد.

مجمع سالانه پارس خودرو در پایان با تصویب عملکرد سالانه طبق سنوات گذشته، سازمان حسابرسی را به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات را به عنوان روزنامه‌های رسمی این شرکت با رای اکثریت برای سال مالی آتی انتخاب کرد. مجمع سالیانه پارس خودرو به دلیل زیان انباشته سودی تقسیم نکرد.

 

Submitted by admin on