دلایل رونق معاملات زغال کک‌شو

ادامه رونق معاملات محصولات فولادی در بازارهای چین در بسیاری از روزهای این هفته در کنار قوت گرفتن احتمال محدودیت عرضه زغال کک شو از سوی استرا، قیمت این محصول را در هفته جاری باز هم در مسیر رشد قرار داد.

 معاملات محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی چین تا اواخر این هفته رونق داشت و همین امر نیز به رونق معاملات در بازار نهاده‌های تولید از جمله زغال کک شو منجر شد.  

در پایان هفته اما شاهد تزلزل قیمت محصولات فولادی در چین بودیم و به تبع این امر تاثیر این عامل حمایتی از بازار زغال کک شو حذف شد. در مقابل اعلام خبر ورود تعدادی از اسکله‌های بارگیر در استرالیا به فرآیند تعمیر و نگهدار باعث شد تا احتمال کمبود عرضه زغال کک شو به بازارهای جهانی ذر هفته‌های پیش رو شدت بگیرد و همین امر نیز به ادامه رشد قیمت‌ها دامن زد.

در پایان هفته شاخص قیمت زغال کک شو سخت گرید پریمیوم متال بولتن در قرارداد سی اف آر چین با رشدی 4 چهار دلاری به 175/1 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمت هفتگی به میزان 5 درصد را تجربه کرد. شاخص قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم این موسسه در قرارداد فوب استرالیا نیز به 175 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمتی بیش از 8 درصد را پشت سر گذاشت.

Submitted by admin on