زمان افتتاح کارخانه «خودرو» کرمانشاه

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سه شنبه هفته جاری با حضور اسحاق جهانگیری؛ ‌معاون اول رییس جمهوری و وزرای نیرو، صنعت و کشاورزی است‌ افتتاح می‌شود.

 ظرفیت تولید

سیاست دستور کار راه‌اندازی سایت‌های تولیدی خودرو در مناطق مختلف کشور به فراخور تامین نیاز مشتری و مدیریت صادرات از سوی خودروسازان در دستور کار قرار گرفته و سعی شده در یک برنامه‌ریزی مدون و منطقی پس از بازه زمانی مشخص در صورت سودآوری واگذار شود. ایران خودرو در مقام یکی از خودروسازان مدت مدیدی است که راه‌اندازی سایت‌های مختلف را به منظور تامین میزان تولید و البته بحث صادرات به دلیل کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌ها در مناطق مشخص و استراتژی همچون کرمانشاه در دستور کار قرار داده است. افتتاح کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه که به دلیل نزدیکی به مرز و بحث صادرات مورد اهمیت و توجه است، از مصوبه‌های سال 1390 است که در آن بیش از 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و قرار است در مرحله نخست 30 هزار دستگاه خودرو تولید شود و پس از افتتاح مرحله دوم این کارخانه، ظرفیت آن به 100هزار دستگاه خودرو افزایش یابد.

زمان راه‌اندازی

این کارخانه خودروسازی در ابتدا قرار بود سمند تولید کند اما در شرایط کنونی تولید پژو پارس را در دستور کار دارد. خط تولید کارخانه خودرو کرمانشاه اگر چه از 50 روز پیش با نیروهای بومی تولید آزمایشی را شروع کرده اما به گفته اسداله رازانی؛ استاندار کرمانشاه قرار است سه شنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری برسد.  

Submitted by admin on