روند قیمت مبهم پی‌وی‌سی در آسیا

17:13 - 1400/01/17
قیمت پی‌وی‌سی روندی مبهم را در هفته اخیر تجربه کرد و تنها در بازار هند رشد قیمت این محصول رقم خورد.

پلاتس: در بازار چین مذاکرات میان خریداران و فروشنگدان پی وی سی بر سر قراردادهای ماه آگوست ادامه داشت و همین امر نیز میزان فعالیت در بازار را پایین آورد و به ثبات قیمتها در این منطقه منجر شد.

در عین حال پایین بودن تقاضا برای پی‌وی‌سی در جنوب شرق آسیا، افت قیمت این محصول را به همراه داشت. بر اساس اعلام فعالان بازار، مشتریان در این منطقه خریدهای خود را به امید کاهش قیمت به هفته‌های آتی موکول کرده‌اند.

در بازار هند اما با وجود فضای مبهم حاکم در پی مشخص نبودن اثرات قانون جدید مالیات بر کالاها وخدمات این کشور، فروشندگان تمایلی به پایین آوردن پیشنهادهای قیمت از خود نشان نداند. در عین حال پایین آمدن میزان موجودی انبار لوله‌های پی‌وی‌سی در هند، احتمال افزایش تقاضا برای این محصول را افزایش یافت. بدین ترتیب با وجود پایین بودن حجم معاملات، قیمت پی‌وی‌سی رشد مختصری را تجربه کرد.

بر این اساس این هفته نیز هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی اف آر چین در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته بدون تغییری ملموس در سطح 890 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 15 دلار پایین آمد و به 870 رسید. در قراردادهای سی اف آر هند قیمت 5 دلار رشد کرد و این محصول در سطح 950 دلار معامله شد.