بزرگ‌ترین معدن سرب و روی وارد فاز اجرا شد

17:09 - 1400/01/17
 معدن سرب و روی مهدی آباد با ذخیر قطعی ۱۵۴ میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح و وارد فاز اجرایی شد.

صبح امروز معدن سرب و روی مهدی آباد توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و به جمع بزرگ ترین معادن جهان پیوست. معدن مهدی آباد به رقم سابقه طولانی، اقدام اساسی آن تنها در سه ماه گذشته بوده و قرار است اواخر سال آینده نخستین فاز آن به بهره برداری برسد و پیش بینی می‌شود ذخایر این معدن بیشتر باشد و همزمان با برداشت اکتشافات تکمیلی، حداکثر استفاده از ذخایر به عمل آید. مهدی آباد ۲۱ میلیون تن ذخیره فلز محتوی دارد که نیاز کشور است و همکنون واحدهای فرآوری ۴۰۰ هزار تن فلز سرب و روی نیاز دارند که بخش زیادی از آن از معدن انگوران تامین می شودف در حالی انگوران تنها حدود ۱۰ سال دیگر ذخیره دارد.

معدن سرب و روی مهدی آباد دارای ۱۵۴ میلیون تن ذخایر قطعی است که ۸۸ میلیون تن آن سولفور و ۶۶ میلیون تن دیگر اکسیده است که با عملیات اکتشافی دقیق، پیش بینی می شود ذخایر این معدن به بیش از ۷۰۰ میلیون تن برسد. ذخیره زمین شناسی باریت نیز ۱۲۴میلیون تن بوده که ۸۴ میلیون تن آن قابل استخراج است. معدن سرب و روی مهدی آباد در شهرستان مهریز در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع است.