فضای مبهم در بازار پلی‌پروپیلن

پلی پروپیلن در این هفته معاملات مبهمی را پشت سر گذاشت و با وجود رشد آرام قیمت این محصول در چین و هند، شاهد افول قیمت در قراردادهای جنوب شرق آسیا بودیم.

پلاتس: قیمت پلی پروپیلن رافیا در بازار داخلی چین رشدی 200 دلاری را در این هفته تجربه کرد و به 7950 یوان رسید که این رقم برابر با 940 دلار براساس قیمت‌های وارداتی است. با این وجود فعالان بازار از ضعیف بودن تقاضا برای پلی پروپیلن در ماه جولای به صورت سنتی خبر می‌دهند اما انتظار رونق بازار در ماه آگوست را دارند. همچنین برخی منابع خبری میزان ذخایر پلی پروپیلن در بازار داخلی چین را در سطح بالایی گزارش می کنند و این امر را مانعی برای بالارفتن تقاضا برای واردات این محصول می دانند. در جنوب شق آسیا نیز به علت تقاضای ضعیف از سوی صنایع پایین دستی، روند رو به افولی بر بازار حاکم بود.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا با افزایشی 5 دلاری در سطح 975 دلار در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 10 دلاری در سطح 1035 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 5 دلار گران شد و به قیمت 1095 دلار رسید.

 

 

Submitted by admin on