تضعیف بیش از پیش قیمت طلا

16:53 - 1400/01/17
بازا طلا کماکان متاثر از گزارش منتشر شده بازار کار ایالات متحده در پایان هفته گذشته بوده و قیمت این محصول سیری نزولی را در معاملات روز دوشنبه تجربه کرده است.

در پایان هفته گذشته آمار مربوط به بازار کار ایالات متحده منتشر شد و بهتر از انتظار بودن نتایج اعلام شده به بازارها امیدواری به رشد با ثبات اقتصادی آمریکا افزایش داد و همچنین احتمال افزایش مجد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت کرد. همین امر منجر به خروج سرمایه‌ها از بازار طلا شده است. بر طبق گزارش‌های روز جمعه میزان مشاغل ایجاد شده در ایالات متحده در ماه ژوئن به 222 هزار مورد رسیده که این رقم بسیار فراتر از انتظار فعالان اقتصادی بود. همچنین دستمزد ساعتی نیز رشد 0/2 درصدی را نسبت به ماه می ‌تجربه کرده است. به تبع این امر امروز شاخص دلار روندی با ثبات را در پیش گرفته و شاهد تثبیت این نماگر در سطوح بالاتر از 96 واحد هستیم.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1207/1 دلار افت قیمتی به میزان 2/7 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از 4 دلار کاهش یافته و در سطح 1207/9 دلار قرار گرفته است.