امکان استرداد اضافه پرداختی پژو ۲۰۰۸

16:53 - 1400/01/17
 رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از امکان استرداد اضافه پرداختی ثبت نام کنندگان خودروی پژو ۲۰۰۸ خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: محمود نوابی با اشاره به ایجاد حاشیه در موضوع پیش فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ و دریافت ۶۰ میلیون تومان از متقاضیان تاکید کرد: برای این خودرو قیمت تعیین نشده و این ۶۰ میلیون تومان به عنوان ۵۰ درصد قیمت خودرو نبوده است. در پیش فروش‌های یکساله، نوسان‌های نرخ ارز، حامل‌های انرژی و مولفه‌های دیگر در قیمت نهایی موثر هستند.

پیش از این مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده بود: ثبت نام کنندگانی که در مراحل ابتدایی خودروی خود را دریافت می‌کنند قطعا قیمت خودرو برایشان زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و میزان اضافه‌ای که در پیش فروش پرداخت کرده‌اند در سود مشارکت آن‌ها محاسبه خواهد شد. براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شده که ممکن است اعلام شود و اگر مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند، می‌توانند ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده است، پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا خودروسازان قانون را به درستی اجرا نکرده اند؟ عنوان می‌کند: خودروسازان با مشورت وزارت صنعت معدن و تجارت حرکت کرده‌اند و قیمت پژو ۲۰۰۸ را کسی نمی‌داند و خودروساز برای تعیین قیمت باید براساس ضوابط عمومی قیمت‌گذاری عمل کند و قیمت خودرو هم باید اقتصادی باشد.