3 پرونده تخلفاتی برای «شلیا»

16:50 - 1400/01/17
مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل سه پرونده تخلفاتی درخصوص شرکت مواد ویژه لیا خبر داد که در ۴۴ روز کاری با رشد قیمت ۲۸۲ درصدی، حرف و حدیث هایی را ایجاد کرده است.

ماجرای اصلی

بورس پرس: مرتضی شهیدی درباره شرکت مواد ویژه لیا که در 44 روز کاری با رشد قیمت 282 درصدی (از 414 تومان 14 مهر سال گذشته به 1585 تومان دیروز ) حرف و حدیث هایی را به دنبال داشت، گفت: راجع به این شرکت سه مورد، در حوزه های تخلفات بازار و تخلفات حوزه اطلاع رسانی و صلاحیت مدیران تشکیل پرونده شده و کمیته رسیدگی به تخلفات هم پیشنهاد رای به هیات داده است که در فرایند تایید و ابلاغ قرار دارد.

رای دادگاه

یکی از پرونده‌ها بنا بر دارا بودن وصف مجرمانه در مرحله مستندسازی جهت ارسال به دادسرای جرایم اقتصادی است. چرا که در کنار رسیدگی‌های انضباطی سازمان به تخلفات و پس از احراز تخلف و صدور آرا شامل تذکر و اخطار و سلب صلاحیت مدیران و نیز جریمه نقدی تا 250 میلیون تومان برای هر عضو هیات مدیره دخیل، دادگاه هم بررسی‌های لازم را انجام و حسب مورد احکام کیفری صادر می‌کند. به گفته شهیدی از جمله این مجازات‌های کیفری می‌توان به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای نقدی 2 تا 5 برابر سود به دست آمده ناشی از جرم و یا 2 تا 5 برابر زیان متحمل نشده ناشی از جرم در صورت اثبات اشاره کرد.

زمان پرونده‌سازی

وی در برابر این سوال که از چه زمانی برای «شلیا» تشکیل پرونده شده است؟ می‌‌گوید: با توجه به سه مورد تشکیل پرونده در زمان‌های 17 آبان، 28 بهمن و 11 اسفند سال گذشته به دلیل تخلفات بازاری، افشای اطلاعات و صلاحیت مدیریت، بررسی‌ها آغاز و از اشخاص دخیل در پرونده «شلیا» جهت ادای توضیحات و ارائه دفاعیه‌های دعوت به عمل آمده که پس از تصمیم مراجع رسیدگی به تخلفات، نسبت به صدور رای مقتضی اقدام خواهد شد.